Geng-Geng..

nuffnang

03 January 2012

Sebelum Kau Halal Untukku..


Ya Allah
Aku berdo’a untuk seorang lelaki yang akan menjadi sebahagian dari hidupku
Seseorang yang sangat mencintai-Mu lebih dari segala sesuatu
Seorang lelaki yang akan meletakkan ku
Pada posisi kedua di hatinya selain Engkau

Seorang lelaki yang hidup bukan untuk dirinya sendiri tetapi untuk Engkau
Wajah tampan dan daya tarikan tidaklah penting
yang penting adalah sebuah hati
yang sungguh mencintai dan dekat dengan Engkau
Dan berusaha menjadikan sifat-sifat-Mu ada pada dirinya
Dan ia haruslah mengetahui bagi siapa
Dan untuk apa ia hidup sehingga hidupnya tidaklah sia-sia

Seseorang yang memiliki hati yang bijak, tidak hanya otak yang cerdas
Seorang lelaki yang tidak hanya mencintaiku tapi juga menghormatiku
Seorang lelaki yang tidak hanya memujaku
Tetapi juga dapat menasihatiku ketika melakukan kesalahan

Seseorang yang mencintaiku bukan kerana kecantikanku tapi kerana hatiku
Seorang lelaki yang dapat menjadi sahabat terbaikku
Dalam setiap waktu dan situasi
Seorang lelaki yang dapat membuatku merasa
Sebagai seorang wanita ketika aku disisinya

Ya Allah aku tidak meminta seseorang yang sempurna
namun aku meminta seseorang yang tidak sempurna,
sehingga aku dapat membuatnya sempurna di mata-Mu
Seorang lelaki yang mmerlukan sokonganku sebagai peneguhnya

Seorang lelaki yang memerlukan do’aku untuk kehidupannya
Seseorang lelaki yang memerlukan senyumku untuk mengatasi kesedihannya
Seseorang yang memerlukan diriku
Untuk membuat hidupnya menjadi sempurna

Ya Allah aku juga meminta
Jadikanlah aku menjadi wanita yang dapat membuatnya bangga
Berikan aku hati yang sungguh mencintai-Mu sehingga
Aku dapat mencintainya dengan sekadar cintaku

Berikan aku sifat lembut sehingga kecantikanku datang dari-Mu
Berikan aku tangan sehingga aku selalu mampu berdo’a untuknya
Berikan aku penglihatan..
Sehingga aku dapat melihat banyak hal baik
Dan bukan hal buruk dalam dirinya

Berikanlah aku lisan yang penuh dengan kata-kata bijaksana,
Mampu memberikan semangat serta menyokongnya
Setiap saat dan tersenyum untuk dirinya setiap pagi

Dan bila mana akhirnya kami akan bertemu, aku berharap kami berdua dapat mengatakan :

 “Betapa Maha Besarnya Engkau karena telah memberikan kepadaku pasangan yang dapat membuat hidupku menjadi sempurna.” 

Aku mengetahui bahawa Engkau ingin kami bertemu pada waktu yang tepat.
Dan Engkau akan membuat segala sesuatunya indah
Pada waktu yang telah Engkau tentukan
Amin Ya Rabbal ‘alamin..


Sumber: http://belogfadah.blogspot.com

1 comment:

Nur Khaulah said...

Assalamualaikum ya ukhti, kata2 dlm entry ini membuatkan saya tertarik....izinkan saye untuk share entry ukhti...^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...