Geng-Geng..

nuffnang

17 November 2012

Kita YanG Teristemewa..

Bentuklah diri menjadi muslimah yang solehah
Berusaha sehabis mungkin, insyallah pasti ada hasilnya..
Bentuklah dirimu menjadi muslim yang sejati..

Alhamdulilah..Ucapkan Syukur kepada-Nya,.Bersyukur kerana Kita dilahirkan dalam Islam, Bersyukur kerana kita terpilih untuk mendapatkan hidayah dari-Nya..Bukankah Islam itu adalah agama yang diredhai oleh Allah..Seperti mana dalam firman Allah dalam Surah Ali Imran ayat 19:

" sesungguhnya agama yang benar dan diredhai di sisi Allah ialah islam"

Kita adalah insan yang teristemewa, yang dipilih untuk lahir dalam agama ini yang penuh dengan kerahmatan, meneruskan agama ini adalah kemuliaan, memupuk agama di dalam jiwa, adalah jihad yang paling besar.

Apalah kita dipilih sebagai Insan yang teristemewa, cubalah untuk tidak meletakkan apa-apa bantahan kepada agama sendiri. Tidak memberikan begitu banyak alasan untuk menolak kewajipan yang telah diperintahkan. Alasan yang kita ciptakan  itu akan membawa kita menjauh daripada kehidupan yang kekal abadi.

Kita Insan yang teristemewa..Jikalau kita melihat matlamat hidup penciptaan kita yang sebenar sudah tentu kita tidak akan mensia-siakan kehidupan kita di dunia ini..Kehidupan di dunia ini terlalu banyak tipu muslihatnya, penuh dengan cabaran..

Tetaplah beriman kepada-Nya..Mungkin terkadang kita terjatuh dalam perjalanan ini, begitulah sifat iman manusia seringkali ada turun naiknya, namun apabila kita tersedar cepat-cepatlah bangun untuk memohon kemapunan kepadanya, bukankah DIA itu Maha Pengampun..

Khusus buat Sahabat Muslimahku..
Kita Adalah insan yang teristemewa..peliharalah diri kita, jaga maruah kita, jangan terusik dengan madah-madah indah kaum Adam yang membisikkan kata-kata cinta yang bisa membuatkan kita terbuai dan lupa kepada-Nya..
Yang pentingnya..berusaha untuk memperbaiki diri,,jika kita inginkan yang terbaik dalam hidup ini, bentuklah diri menjadi yang terbaik..

Renungan bersama
Mengapa memperdagangkan diri merata-rata?
Mengapa menjaja cintamu untuk hiburan duniawi?
Bukankah lebih baik menjual jiwamu kepada TUHAN?
Kerana DIA sudah pasti membeli jiwamu itu
Dengan harga ynag Paling mahal...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...