Geng-Geng..

nuffnang

19 May 2012

Kita ini Bagaimana?




Engkau tenangkanlah hatiku yang kian resah ini 
Engkau lapangkanlah dadaku yang kian lama semakin menghimpit sifat-sifat mahmudahku 

Aku mohon 
Genggamlah hatiku 
Setiap saat, Setiap minit, Setiap jam, Setiap hari 

Kerna ku takut.. 
Diri ini hanyut di bawah derasnya air yang mengalir laju 

Kerna ku takut diri ini  
Alpa dengan keindahan dunia, hinggakan terlupa apa yang digalas sebagai seorang khalifah Allah di muka bumi ini.. 

Saat aku sendirian 
Rasa takut menyuntik hatiku 

Apakah amal ku sudah cukup? 
Bagaimana keadaan diriku, kiranya kau datangkan Izrail untuk menjalankan tanggunjawabnya kepada ku 

Jujur Ya Allah 
Betapa Kosongnya Aku saat ini.. 
Betapa ringanya bebanan bahu kananku berbanding dengan bahu kiriku.. 
Tiada apa yang ada pada diriku 
Melainkan dosa yang menggunung 

Aku mohon padamu 
Ya Allah 
Betapa resahnya hatiku saat ini 
Mohon kuatkan hamba dengan Kalimah cintamu 
Lapangkan hatiku dengan hadis-hadis cintamu 

Setiap kali diri ini melanggar perintahmu 
Segala amal kebaikanku dahulu 
Berterbangan menjauh dariku sekelip mata 
Bagaimana harusku mendapatkanya kembali? 

Tiap kali diri ini melakukan dosa 
Kepada-Mu aku memohon ampunan 

Namun.. 
Adakah engkau akan menerimanya? 

Pandangi aku Ya Allah 
Kepada siapa lagi harusku memohon 
Melainkan bukan denganmu 

Sesungguhnya engkau mengetahui perkara-perkara yang jelas lagi nyata 
Perkara yang kuzahirkan mahupun yang tersembunyi di sudut hatiku 

Apabila nafsu jahat mendatangiku 
Aku mohon kekuatan 
Lemparkanlah ia jauh daripadaku beribu-ribu batu 
Janganlah biar ia dekat padaku 

Aku takut.. 
Kekuatan yang ada padaku ini 
Tidak mampu untuk melawanya.. 

Bicara Hati Bingkisan Hati 

Dicoretkan semasa mendengar ceramah “Indahnya Islam” dan “berusrah” bersama-sama Kak fieza dan kak liza.(>_< ).Tak lupa juga kepada sahabat yang baru dikenali Adik Yana..perkongsian bersama begitu menyentuh hati..betapa sahabat itu mempengaruhi siapa kita dan diri kita ini bagaimana.. 

2 comments:

Anonymous said...

Finally a person that puts some real work into a blog. I do like what you have done with the blog.
HTTP://www.KneeNeckBackPain.com/

Anonymous said...

This article provide many tips. Very useful to me. Thanks a lot ?
HTTP://www.CoolMobilePhone.net

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...