Geng-Geng..

nuffnang

02 June 2012

Awak..




Awak,
Maafkan Saya
Sekiranya pernah
Membuai Hatimu
Sekiranya pernah menyentuh hatimu
Setelah itu 
Ditinggalkan begitu sahaja
Teruk kan?
Tapi awak,
Biar teruk di mata manusia
Jangan teruk di mata Allah

Awak,
Maafkan saya
Apabila, sejak akhir-akhir ini
Saya banyak membatasi pergaulan
Antara Kita
Bukankah Dalam islam
Seharusnya begitu?

Awak,
Bukan saya menunjuk baik
Apatah lagi menunjuk Solehah
Tapi awak,
Sejak kebelakangan ini 
Terlalu banyak peristiwa yang merungkai hati

Awak, 
Menjejakkan kaki ke sini
Membuatkan saya sedar tentang sesuatu
Sebelum kita menyayangi orang lain
Kita kena sayang diri kita dulu
Sebelum kita jatuh cinta kepada orang lain
Kita kena jatuh Cinta kepada-Nya 
Kita wajib jatuh cinta pada-Nya

Awak,
Saya mengharapkan 
Awak juga begitu

Awak,
Tau tak?
Selama ini terlalu banyak 
Masa yang dihabiskan
Untuk membuat perkara-perkara yang tak berfaedah
Saya pun tak menyedarinnya 
Tapi awak,
Apabila akal mula merungkai
Kebesarn Ilahi
Sungguh!
Terbentang luas kebenaran depan mata

Awak.
Sebenarnya, semakin banyak yang kita tahu tentang-Nya
Kita akan semakin banyak menangis
Sebab, bertahun-tahun hidup di atas muka bumi-Nya
Terlalu sedikit pngetahun kita tentang-Nya

Awak,
Awak juga jaga hati dan iman ye?
Saya pun akan berbuat sedemikian
Kita sama-sama menjaga hati dan Iman
Nak?

Awak,
Biar tidak bersua
Biar tidak menyapa
Biar tidak berbicara
Yang pentingnya
Bawa Hati kepada Tuhan
Insyallah
Hati-hati itu pasti akan disatukan
Sekiranya ia ditakdirkan untuk menyatu..

BingKisan Hati_Shasa Nursaidatul
Kelas Pengantar sejarah Islam..(^_^)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...