Geng-Geng..

nuffnang

13 September 2012

Pengharapan..




Sepenuh pengharapan
Aku pertaruhkan kepada-Mu YA Rabbi..
Kepada Siapa lagi harusku bersandar?
Melainkan bukan dengan-Mu


Ya Rabbi..
Seringkali aku merasa resah gelisah..
Adakah aku semakin jauh dengan-Mu?

Ya Rabbi..
Seringkali aku merasa lemah dan ingin berputus Asa..
Adakah Aku semakin Jauh dengan-Mu?


Ya Rabbi
Seringkali aku terasa ingin menangis..
Adakah aku begitu jauh dengan-Mu?


Ya Rabbi
Baluti aku dengan iman-Mu..
Hiasi aku dengan akhlak-Mu
Kasihkan Aku kepada Rasul-rasul-Mu
Rindukan aku kepada Nabi Muhammad
Cintakan Aku hanya kepada-Mu


Ya Rabbi..
Hilangkan resah gelisahku..
Kuatkan aku dalam langkahku..
Biarkan aku menangis..
Melepaskan segala belengu hatiku..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...